dinsdag 10 april 2007

ICT+Internationaliseringsdag groot succes

Het was een hele mooi dag, vandaag in het Media Plaza, Jaarbeurs te Utrecht. Kennisnet en ICT+E hielden daar een dag over ict en internationalisering. Bijzonder was dat de deelnemers niet alleen konden luisteren naar inleiders, maar ook zelf aan de slag moesten met Wiki. Dus direct je vraag intypen tijdens de drie breakoutsessies. Er waren meer dan 100 mensen en de sfeer was prima!

Indrukwekkend vond ik o.a. de presentatie van het NCDO over de milleniumdoelen. Vooral hoe goed ze inzichtelijk hebben gemaakt wat bijvoorbeeld de gevolgen zijn van HIV/Aids in de wereld.

Er komt nog een vervolgconferentie in november, berichten daarover zal ik op HET ICT-Cafe plaatsen.

4 opmerkingen:

Pieter van Rooij zei

Het was inderdaad een inspirerende dag, met veel inspirerende mensen en tools. De winnende combinatie als je het mij vraagt.

Bob zei

Een superdag; mede dankzij de facilitators die een prima balans wisten te vinden tussen wiki, breeze, experts en de vragen van de deelnemers, kortom teamwork!

Kaj Rietberg zei

Ik vond het een leuke dag. Ook leuk om jou even face-to-face te zien.
Je kreeg de mensen trouwens goed bij de laptop om te praten met de expert op afstand.

Anoniem zei

Het was een verfrissend andere benadering van de manier waarop je kennis deelt en confereert. Deelnemers waren aanvankelijk verrast, soms wat teleurgesteld in hun verwachting wat de dag zou brengen. Vooral t.a.v. de manier waarop. Later toch wel content.
Ik denk dat we een trend hebben gezet!
Bob Munniksma