zondag 8 april 2007

Ik heb het gehad met Windows...

Dit paasweekend heb ik dan eindelijk mijn nieuwe iMac kunnen halen. Gekocht bij MacHouse in Hilversum. Prima zaak, ook er maar 2 Gb aan intern geheugen laten inzetten, dat werkt wel zo prettig.

Installeren is met een Mac altijd een groot genoegen; aanzetten, en binnen 5 minuten kun je aan de slag. Natuurlijk, updates moet je daarna nog wel doen, maar dat op zich is ook snel gebeurd. Wat een verschil met een ervaring die ik met een laptop had deze week... Windows installeren vanaf een pre-installed Toshiba-laptop. Laptop aangezet, en voordat je dan aan de slag kunt... Dan ben je dus zeker 4 uur verder. Zeker toen ik nog een update van Microsoft erover heen kreeg die een dll-error gaf. Leuk hoor Windows Update! Dus ik heb het eigenlijk helemaal gehad met Windows... Hup, bij het grof vuil ermee... Waarom zijn er niet nog meer mensen geswitched?

5 opmerkingen:

elke zei

Waarom er nog niet meer mensen geswitched zijn? Hah.
Apple is duur, Apple heeft geen software, niemand heeft een Mac, er is geen freeware voor de Mac en de leukste: wie moet je helpen als je een keertje vastloopt of een virus hebt?
Waarschijnlijk moet je een Mac hebben om daarom te kunnen lachen.

Edwin Mijnsbergen zei

Goede vraag :-)

Kaj Rietberg zei

Er zijn te weinig mensen die werken met een apple die je hulp kunnen bieden zoals elke schrijft. Maar ik heb wel het idee dat je apple steeds meer ziet.

Fred Zelders zei

Ken je dat liedje dat begint met: "'t Is een kwestie van geduld voordat ..."?

Remco zei

De eerste keer dat ik dit blog bezoek en gelijk een postje naar mijn hart. Er zijn meer mensen die het helemaal gehad hebben met MS Windows. Zelf ben ik overgestapt op Linux, ik draai op het moment Kubuntu Feisty 7.04 beta (overigens naast Windows voor het geval dat). Prima mogelijkheid met een goede ondersteuning vanuit de linux community en geen nieuwe hardware aan te schaffen!