zaterdag 21 april 2007

Google docs gebruiken samen met je weblog

Ik sta toch elke keer weer te kijken wat er allemaal mogelijk is met Google Apps. Zo heb je docs.google.com, een prachtige online tool om je documenten en spreadsheets te maken. Je kunt online samenwerken, ideaal toch voor leerlingen? Zelfs is het mogelijk rechtstreeks vanuit je document je weblog te 'bedienen'. Zo maak ik dit documentje in Google Docs, hang er wat labels aan, en klik op Publiceren. Daarna klik ik op: Op mijn weblog plaatsen en voila, het staat erop...

Je hebt binnen Google Docs ook de gelegenheid om in HTML te werken, dus wat wil een mens nog meer? O ja, dus maar even een aankondiging dat ik een stukje html hierin plak... Het gaat over een nieuwe service die ik mijn lezers aanbiedt via Feedburner. Je kunt een berichtje krijgen in je mailbox als ik een nieuwe log heb aangemaakt. Dit wordt 's morgens tussen 6 en 8 uur afgeleverd, tenminste... als ik de dag ervoor natuurlijk een stukje geschreven heb.


Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

2 opmerkingen:

BiebmiepLeen zei

Beste Harry,

Ik wil ook gaan gebruik maken van Google Docs om berichten te publiceren op mijn weblog. Maar kan jij me vertellen hoe je labels aan de documenten in Google Docs hangt? Of komt dat overeen met de mappen?

Alvast bedankt voor je hulp!

Harry zei

Leen, ik heb het hier inderdaad over mappen i.p.v. labels die je bij Gmail hebt. Dus maak eerst een paar mappen aan in Google Docs en, dat is de truc..., sleep daarna met je muis het bestand naar die map. Het document blijft gewoon staan, maar maakt er een 'label' aanvast... Suc6!