zondag 15 april 2007

Is Microsoft dood?

Interessant artikel / weblog op Frankwatching.com geschreven door John Knieriem. Hij stelt een hele open en kritische vraag: Is Microsoft dood? Voor hem heeft Google de strijd allang gewonnen en is de opkomst van Apple ook een teken dat het niet zo lang meer duurt of Microsoft 'legt het loodje'. Wat denken jullie daarvan? Lees trouwens ook van John het artikel eens over Comet, de opvolger van AJAX..., een nieuwe revolutie in webbrowsen.

Ik ben al een paar jaar van mening dat het einde van Microsoft is aangebroken. Het kan nog een paar jaartjes duren maar volgens mij is het voorbij. Ik mijn lezingen en presentaties leg ik altijd uit dat ik Google als het belangrijkste softwarebedrijf van de wereld beschouw. Zij voegen de laatste jaren daadwerkelijk iets nieuws toe aan ‘computeren’. Microsoft borduurt voort op oude successen in een nieuw jasje.

Geen opmerkingen: