vrijdag 24 augustus 2007

Recensie MacBook

Wit Macbook 13", 2.16 Ghz, 2 GB Mem, 120 GB HDD, Mac OS X 10.4.10

Ik heb een jaar voor Apple Care gewerkt van 2005 - 2006, tijdens dit jaar ben ik op de smaak van de "appel" gekomen. Tot voor kort gebruikte ik nog een 17" Windows XP laptop (Die heb ik nu aan mijn vriendin gegeven ;))

Mijn eerste indruk van het Macbook was positief. Het uiterlijk is jong en dynamisch. Zoals het natuurlijk altijd al was bij Apple.

Ik gebruik het macbook nu dagelijks en ik ben nog steeds positief gestemd. Goed, het wordt snel vuil, maar met een stukje keukendoek en raampoetsmiddel ziet ie er weer snel mooi uit.
Goed, kleine krasjes krijg je door het in en uit de tas halen van het macbook, maar het is een gebruiksvoorwerp en geen vitrineartikel.

Over de software hoef ik niet veel te vertellen, lopen gemakkelijk, zijn gemakkelijk op te starten. Gemakkelijk te stoppen (ook als ze hangen). Zoals men het van Mac OS X kent.
Installatie is een peulenschil, in vergelijking met het deïnstalleren van software onder Windows.

Zelf heb ik Parallels lopen. Hierbij gebruik ik Ubuntu Linux en Windows XP. Ook deze twee besturingssystemen werken zonder grote problemen, eigenlijk helemaal geen.

Ik gebruik Windows XP naast Mac OS X, omdat ik technische Informatica studeer en hierbij de Windows omgeving nodig heb voor Visual Studio en de MSDN-Vraagbaak. Ook dit loopt zonder problemen.

Qua prijs vind ik het Macbook helemaal niet duur ten opzichte van zijn concurrenten, ook al denken veel mensen dit. Zet maar eens een configuratie op bij een bekende computerfabrikant, je zult zien de prijzen zijn bijna exact hetzelfde.

Ik ben rondom gelukkig met mijn Macbook, ik wil niemand de Apple kant op sturen, maar ik kan alleen maar positief over het Macbook berichten.

groeten,
Eric Gerbers

Geen opmerkingen: