dinsdag 16 oktober 2007

Van Dale woordenboeken

Eindelijk is er een prachtige site met de grote woordenboeken van Van Dale. Bibliotheek.nl heeft ze ontsloten via zoeken.bibliotheek.nl en ze zijn vrij toegankelijk.

De beschikbare woordenboeken zijn:
- Nederlands
- Nederlands-Engels
- Engels-Nederlands
- Nederlands-Frans
- Frans-Nederlands
- Nederlands-Duits
- Duits-Nederlands
- Nederlands-Spaans
- Spaans-Nederlands

De directe link naar deze woordenboeken:
http://zoeken.bibliotheek.nl/?exact=vandale.

Een sterk punt aan deze woordenboeken is, dat er klemtonen worden getoond en dat de woorden ook in context worden geplaatst. Daarnaast kunt u filteren op woordsoort en sub-talen (bijv. Amerikaans Engels).

2 opmerkingen:

Edwin Mijnsbergen zei

He? Hier snap ik helemaal niets van. Ik kan me niet herinneren dat ik iets gelezen heb over de vrijgave van deze woordenboeken. Meestal komt dat toch wel voorbij in de mail ofzo.

Is dit via een persbericht binnengekomen of iets dergelijks?

Of heb ik gewoon zitten slapen?

Anoniem zei

Het werkt alleen als je in de fysieke bibliotheek bent! Maar per ongeluk (?) stond het even open voor iedereen...