zaterdag 24 november 2007

Screencast: Hoe installeer ik een dmg bestand


Voor wie nog niet weet hoe je nu een programma moet installeren onder Mac OS X heb ik een handige screencast gemaakt m.b.v. het Jing-project. Werkt zowel onder Windows als Mac en is ideaal om snel een flash-instructiefilm te maken. Het resultaat kun je bewaren op je eigen harde schijf of 'sharen' met anderen...

Ik ben van plan meerdere van dergelijke screencasts te maken. Zijn er nog suggesties waar die over zouden moeten gaan?

Screencast Hoe installeer ik een dmg bestand

1 opmerking:

Edith zei

Mooi programma, dat Screencast, compleet met een mondelinge uitleg.

Misschien is het een idee om een screencast te maken over Screencast zelf? Hoe maak je zo'n mooie uitleg met beeld en geluid, wat heb je nodig, waar haal je het vandaan etc.? Het zou voor het onderwijs een heel mooi leermiddel kunnen zijn, lijkt me.

Groet,
Edith