zaterdag 1 december 2007

Leopard draait - wat is Time Machine toch mooi!

Deze week dan eindelijk mijn Mac OS X 'Tiger' geupdate naar 'Leopard'. Het duurde een klein uurtje, maar daarna kan ik weer verder werken. Als eerste heb ik een externe harde schijf via de USB-poort aan mijn Mac gekoppeld. Vervolgens vroeg Leopard of deze externe schijf exclusief wilde gebruiken als Time Machine. Het besturingssyteem heeft deze 'dedicated' schijf nodig als backup. Ik moet nog even uitzoeken welke bestanden dan gebackupped worden. In ieder geval is de eerste backup (die op de achtergrond automatisch plaatsvindt) degene die het langste erover doet. Een paar uur moet je daar wel voor rekenen, afhankelijk van de grootte van je home-directory. Neemt niet weg dat het de mooiste toevoeging is van het nieuwe besturingssysteem.

Geen opmerkingen: