vrijdag 18 januari 2008

Bent u docent in het VO? Lees dan de E-zine van Kennisnet

Als u docent bent in het VO is het wellicht leuk om regelmatig een e-zine te krijgen van Kennisnet specifiek gericht op het VO. Ik schrijf er elke uitgave een stukje in over netwerken. Dit keer een stukje over GLPI. Alle e-zines van het VO vindt u hier.

Beheers uw netwerk met GLPI

Ik werk op mijn VO-school sinds kort met GLPI; een PHP-script dat het mogelijk maakt je hele netwerk te administreren. Dat is vooral van belang voor scholen met veel hard- en software. Het pakket is gratis en kan heel veel: storingsmeldingen, inventarisatie, afschrijving, licentiebeheer. Je hebt alleen een webserver nodig (Linux of Windows), PHP en MySql. Handig is om eerst even de demo te bekijken. Je kunt gewoon online inloggen en rondkijken.

De kracht van het pakket zit in het feit dat het heel goed computers kan koppelen met software en netwerkverbindingen. Dat merk ik nu na twee maanden dat ik met het pakket werk: je hebt een compleet overzicht over al je netwerkonderdelen.

Geen opmerkingen: