donderdag 3 januari 2008

Office 2007 vs Pages

2008-01-03_1612.pngDeze week diverse teksten gemaakt met Pages, de tekstverwerker die Apple meeleverd binnen iWork '08. Naast mij zit mijn vrouw in haar 'favoriete' Word te typen. En dan vallen dingen op... Zoals het bewerken van kop- en voetteksten. In Word moet je een dubbelklik doen onderin de tekst, bij Pages ga je met je muis naar de boven of onderkant en deze laat dan automatisch de plek zien waar de kop- en voettekst staat. Vooral dat laatste is stukken eenvoudiger. Verder blijft Word lastig met het gebruik van afbeeldingen binnen teksten. Bij Pages kun je deze gewoon over de teksten heen verschuiven. Vroeger bij WordPerfect (vanaf versie 6) ging dat ook heel goed. Waarom moet het altijd zo moeilijk... Wat zijn de ervaringen van mijn lezers hier mee?

1 opmerking:

mariekevanosch zei

Hoi Harry,

Leuk dit soort vergelijkingen, misschien vaker doen? Als ik je eens moet helpen met het schrijven van vergelijkingen dan geef maar een gil.

Ik vind zelf Pages fijner werken, net zoals ik Keynote fijner en mooier vind in vergelijking met PowerPoint. Waar ik wel heel erg aan moest wennen is de toolkit en het feit dat er dus geen werkbalken meer zijn. Als je jaren met Word hebt gewerkt dan ben je in het begin in Pages best wat mogelijkheden kwijt. Wat de nieuwe Pages nu gelukkig ook heeft is het onzichtbaar maken van de achtergrond van een plaatje, dit gebruikte ik in Word best vaak en heb ik erg gemist in de vorige versie van Pages.

Conclusie, ook in dit geval kies ik voor Apple :-)

Marieke