donderdag 3 januari 2008

OnyX voor Leopard - wat is de zin?

Ik heb vandaag op mijn MacBook OnyX geïnstalleerd. Dat kan handig zijn om, zonder te diepgaande kennis van Mac OS X te hebben. Toch is mij niet helemaal duidelijk wat het verwijderen van diverse caches voor een nut heeft. Ik bedoel, die caches zijn er toch niet voor niets? Of is dit hetzelfde als het leegmaken van een temp-dir in Windows? Dat bespaart ook veel harddiskruimte en is wellicht eens nodig om fouten uit programma's te elimineren.

Onyx



1 opmerking:

Fons zei

Soms leveren die cache-bestanden vage problemen op. In het geval van Safari kan een grote cache de boel aanzienlijk slomer maken. Ik denk dat je er op een goed uitgeruste MacBook weinig van zult merken, maar op mijn iBook 3 en PowerBook G4 deden tooltjes als Onyx (maar ook SOX en TinkerTool System) af en toe wonderen.