dinsdag 1 januari 2008

Werken met MarsEdit

Het leek me altijd handig om een externe Blog-editor te hebben. Nu zijn er wel oplossingen binnen de Windows-omgeving (binnen Word 2007 kun je dat2008-01-01_1315.png namelijk ook doen), maar ik was benieuwd naar een progje voor de Mac. Ik ben nu aan het testen met MarsEdit snelheid: online duurt dat met een extern gehoste blogger erg lang (een minuut is geen. En dat is nog niet zo eenvoudig; op zich werkt het programma sneller dan online een bericht maken. Wat vooral opvalt is de uitzondering, dat komt vooral door de categorieën die daarna aangepast moeten worden). Met MarsEdit is het Send to Weblog en het staat erop!Wat wel lastig is, is dat je je plaatjes wat lastig kunt aanpassen. Hierbij trouwens de instellingen die ik aangegeven heb voor deze weblog. Met wat fröbelen is me het gelukt!

1 opmerking:

Fons zei

Ik heb in een ver verleden nog wel eens gebruik gemaakt van Ecto (http://infinite-sushi.com/software/ecto/).
Verder vind ik de blog-optie in Flock ook heel aardig. Doet in weinig onder voor die ene FireFox plugin (waar ik de naam even van kwijt ben ... ik meen Scribefire).
Al deze tooltjes werken ook offline bij mijn weten.