vrijdag 5 december 2008

Werken met Live Writer

Een weblogsite onderhouden kun je op diverse manieren. Een klein, niet volledig overzicht:

  • Online – ga naar de beheersomgeving van je weblog. Bij Blogger.com is dat http://www.blogger.com/home en maak daar een nieuw bericht aan
  • Gebruik Flock webbrowser – hierin zit een uitstekende blogeditor
  • Gebruik een externe blogeditor
    • Voor de Mac bijvoorbeeld Ecto
    • Voor Windows bijvoorbeeld Live Writer

Het voordeel van Live Writer is dat deze ook rechtstreeks kan bloggen op een Sharepointsite. Handig is ook dat er diverse plugins zijn gemaakt die je gewoon kunt toevoegen. Zoals…

Quote of the Day:
If you’re looking for friends when you need them…it’s too late.
--Mark Twain
of.. een Flickr foto!

IMGP3301.JPG

4 opmerkingen:

Willem Karssenberg zei

Het proberen waard is ook Scribefire, een prima plugin voor Firefox

Harry zei

Willem, het lukt me niet op Scribefire aan de praat te krijgen. Ik werk met een prive blogger account, dus hosting ergens anders. Wel geeft Scribefire een mogelijke oplossing: http://blog.scribefire.com/help/common-problems/private-blogger-blog/, maar dat werkt niet bij mij... Nog suggesties?

Willem Karssenberg zei

@Harry,
Ik host mijn Blogger weblog ook ergens anders, maar bij mij herkent Scribefire hem probleemloos als ik het pad opgeef.
Heb jij volledige ftp rechten op dat subdomein van Kennisnet eigenlijk?

Harry zei

@Willem: Ik heb volledig ftp toegang met mijn Kennisnet account. Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat ik met Blogger account meerdere blogs beheer, ook niet zelf gehoste blogs. Ik laat het maar even zo...