woensdag 23 december 2009

Reis Paramaribo – deel 1

Zestien januari vertrek ik met 26 docenten uit het Regulier en Speciaal Onderwijs naar Suriname. De groep van docenten gaan scholen bezoeken, met docenten samenwerken. Ik zelf ga als ‘verstekeling’ mee: op de Bloemtuinschool, die door team 5 van de expeditie Corlaer wordt ondersteund, ga ik er 5 Apple MacBooks afleveren die ter beschikking zijn gesteld door Apple Nederland. Ik zal op mijn weblog regelmatig hierover schrijven zodat het thuisfront ook mee kan lezen. Als voorbereiding heb ik van 1 MacBook een complete image gemaakt; zowel van de macintosh HD partitie als de XP partitie (d.m.v. Schijfhulpprogramma). Deze ga ik deze week terugzetten op de andere 4. Natuurlijk neem ik de images mee naar Paramaribo op een externe harddisk, zodat ze daar de laptops kunnen ‘repareren’.
De studiereis wordt georganiseerd door ICT&E, ism SG. Mariendael, iEARN Suriname en het Global Teenager Project.

2 opmerkingen:

Louis Hilgers zei

Geweldig Harry ... vooral ook omdat ik denk dat jullie werkelijk iets kunnen bijdragen aan het onderwijs in dat wondermooie land.
Ik ga je volgen en alsjeblief ... blijf ook erover twitteren,

Anoniem zei

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!