donderdag 30 augustus 2012

Beheer van iPads met Configurator en MDM - 1

We hebben voor onze school 12 iPads die we in een klaslokaal willen gaan inzetten. Deze moeten dezelfde configuratie hebben. Voor het imagen van pc’s zijn er al heel veel oplossingen om dit voor elkaar te krijgen. Wij gebruiken daar FOG voor. Maar deze oplossing is niet mogelijk voor de iPad. Gelukkig is er Configurator, een applicatie voor de Mac. Bekijk onderstaande filmpje eens wat ik vond op deze website.

First look at Apple Configurator from Randy Saeks on Vimeo.

Ik ga binnenkort beginnen met het installeren van deze oplossing en ik zal op deze website mijn ervaringen delen.

1 opmerking:

Henk Heurter zei

Dag Harry,

Werkt Configurator ook om in Europa betaalde apps te synchroniseren? Voor zover ik weet kan dat alleen in Amerika. Of zijn de ontwikkelingen al weer verder?

Groet, Henk