maandag 18 juli 2016

HET ICT-Café als eigen bedrijf

Vandaag langs geweest bij de Kamer van Koophandel om mij te laten inschrijven. Niet dat ik nu heel actief ga worden als 'adviseur voor ict en onderwijs implementatie', maar uitgeverij EDG vroeg hierom gelet op de wet DBA. Dus vanmorgen op t fietsje naar het centrum gereden. Van te voren moet je dan wel een afspraak hebben gemaakt anders kom je er niet in. Ik werd opgehaald door een lieftallige dame die mij vroeg wat ik kwam doen. Ze had alles al klaar staan op het tweede scherm en met een paar muisklikken ben je dan eigenaar geworden. Met een map, een paar handtekeningen en 65 euro lichter weer vertrokken. 'Wat gaat u vanmiddag doen?' vroeg de beambte. Er schoten allerlei antwoorden door mijn warme hoofd, zoals: een lease-auto aanschaffen, kantoorpand bezoeken, mensen aannemen, met u op een terrasje zitten... Maar meer dan een opmerking als 'van de vakantie genieten, want ik zit in het onderwijs' kwam ik niet. En zo stapte ik als CEO het gebouw uit.

Geen opmerkingen: